Ένα νομοσχέδιο, που περιλαμβάνει τις αεροπορικές εταιρείες στη στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τον περιορισμό των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα, υιοθέτησε στις 8 Ιουλίου 2008 το Ευρωκοινοβούλιο με συντριπτική πλειοψηφία.
Όλα τα αεροπλάνα που θα απογειώνονται ή θα προσγειώνονται σε χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμπεριλαμβανομένων και των υπερατλαντικών πτήσεων, θα υπόκεινται - βάσει του νομοσχεδίου, που εγκρίθηκε με 640 ψήφους υπέρ και μόλις 30 κατά- από το 2012 στο Σχέδιο Περιορισμού Εκλύσεων Αερίων της Ε.Ε.
Οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να περιορίσουν κατά 3% τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2012, ενώ στη συνέχεια κατά 5% και θα καταβάλλουν ένα μέρος του τιμήματος της ρύπανσης που προκαλούν τα αεροσκάφη τους στις χώρες-μέλη της Ε.Ε.
Το 85% των αδειών για την έκλυση διοξειδίου του άνθρακα θα δίνονται δωρεάν, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό των αδειών θα βγαίνει σε πλειστηριασμό.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής θεωρούν ότι οι Ευρωπαίοι δεν έχουν κανένα δικαίωμα να επιβάλουν περιορισμούς σε αεροπορικές εταιρείες, που χρησιμοποιούν τον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο, να συμμετέχουν σε αυτό το πρόγραμμα και προτιμούν μια συμφωνία μεταξύ κρατών, όπου θα συμμετέχουν όποιοι θέλουν.
Τα αεροσκάφη είναι υπεύθυνα για το 3% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στις 27 χώρες της Ε.Ε., αλλά μέχρι στιγμής δεν περιλαμβάνονταν στο Σενάριο Αναμενόμενης Εξέλιξης (Σ.Α.Ε.), λόγω φόβου ότι κάτι τέτοιο θα περιόριζε την ικανότητα των ευρωπαϊκών εταιρειών να είναι ανταγωνιστικές στις διεθνείς αγορές.
Καθώς όμως η κίνηση στους αιθέρες αναμένεται να διπλασιαστεί έως το 2020, η Ευρώπη σπεύδει να υιοθετήσει το «όποιος ρυπαίνει, πληρώνει», στο πλαίσιο της προσπάθειας να περιοριστούν οι εκπομπές αερίων, που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Εκπρόσωποι αεροπορικών εταιρειών εξέφρασαν τη διαφωνία τους, θεωρώντας ότι το μέτρο αυτό θα οδηγήσει σε αύξηση των ναύλων.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θέλει να χρησιμοποιήσει τους νέους νόμους ως βάση για μια ευρεία διεθνή συμφωνία, που θα αφορά τον περιορισμό εκπομπών αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
«Παίρνουμε έναν ηγετικό ρόλο και ξεκαθαρίζουμε ότι είμαστε ανοιχτοί στο διάλογο με τους εταίρους μας, με κοινό στόχο την υπογραφή μιας διεθνούς συμφωνίας», δήλωσε ο Σταύρος Δήμας, αρμόδιος επίτροπος για το περιβάλλον.
Το νομοσχέδιο θα πρέπει να εγκριθεί από τους αρμόδιους υπουργούς της Ε.Ε., ενώ οι χώρες-μέλη έχουν διορία 12 μηνών για να το εντάξουν στις εθνικές νομοθεσίες.
Πάντως, ο Γερμανός Χριστιανοδημοκράτης ευρωβουλευτής Πίτερ Λίζε, που συνέταξε το νομοσχέδιο, κατηγόρησε την κυβέρνηση του Τζορτζ Μπους ότι δεν παίρνει όσο σοβαρά θα
έπρεπε το θέμα των κλιματικών αλλαγών και πρόσθεσε ότι στο θέμα αυτό θα σημειωθεί πρόοδος μόνο μετά τις εκλογές στις Η.Π.Α., που θα διεξαχθούν το Νοέμβριο.
«Θα θέλαμε μια διεθνή συμφωνία», δήλωσε, «όμως, ας είμαστε ρεαλιστές. Θα την πετύχουμε μόνο αφότου είτε ο Τζον ΜακΚέιν, είτε ο Μπάρακ Ομπάμα εγκατασταθούν στον Λευκό Οίκο».
2008
24/12/08
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Πέραν των αναρτήσεων του blog, ρίξτε μία ματιά στη δεξιά στήλη. Περιέχονται Feeds από τα σημαντικότερα οικολογικά sites. Θα τα βρείτε ιδιαίτερα ενδιαφέροντα και ενημερωμένα. Ακόμα, μπορεί να μην γίνοται αναρτήσεις σε τακτική βάση, πλήν όμως, σε τακτά διαστήματα προστίθενται νέα links και feeds.
Top Οικολογικά Sites
- Greenpeace
- EU Environment
- European Environment Agency
- Environmental News Network
- Environment News Service
- World Wire
- Coral Reef Alliance
- Earth Island Institute
- Food & Agricalture Organisation of the UN
- European Environmental Law
- Inter-American Biodiversity Information Network (IABIN)
- EarthRights International
- OzGREEN
- Rainforest Action Network (RAN)
- INDIGENOUS ENVIRONMENTAL NETWORK
- Energy Star
- Save Our Environment
- The Ramsar Convention
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου