24/12/08

ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΠΟΓΟΝΟΥ ΘΕΙΟΥ ΣΤΟ ΝΤΙΖΕΛ

Το ντίζελ επιστρέφει στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής πιο καθαρό.

Η μείωση του ρυπογόνου θείου στο καύσιμο χαιρετίζεται ως ιστορική πρόοδος, ενώ τεχνολογικές πρόοδοι στους ντιζελοκινητήρες κάνουν τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων να είναι τόσο πράσινα, όσο και τα υβριδικά.
Έτσι τουλάχιστον υποστηρίζουν οι ειδικοί.
O ντιζελοκινητήρας, που επινοήθηκε τον 19ο αιώνα από το Ρούντολφ Ντίζελ, ήταν ανέκαθεν γνωστός για την εξαιρετική απόδοσή του, καθώς η διανυόμενη απόσταση ανά λίτρο καυσίμου είναι μεγαλύτερη (κατά 25% ως 40%), σε σχέση με αυτήν του βενζινοκινητήρα.
Όμως τόσο το καύσιμο, όσο και οι κινητήρες που το έκαιγαν ήταν βρώμικοι, θορυβώδεις, αργοί, ακόμη και θανατηφόροι, καθώς οι εκπομπές τους συνδέονταν με αύξηση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου και νόσων του αναπνευστικού.
Όλα αυτά άλλαξαν εν μέρει επειδή το καύσιμο καίγεται πλέον πιο καθαρά, καθώς έχει κατά 97% λιγότερο από το θείο, που ευθύνεται για τα σωματίδια αιθάλης, που εκπέμπουν οι ντιζελοκινητήρες.
Αυτό το χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο καύσιμο, το οποίο χαιρετίστηκε από την Αμερικανική Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας ως μία ιστορική πρόοδος, κάνει τους ντιζελοκινητήρες να ανταποκρίνονται ακόμη και στις αυστηρές προδιαγραφές που ισχύουν στην Καλιφόρνια για τη ρύπανση.
Οι κανονισμοί αυτοί, που είναι οι αυστηρότεροι στον κόσμο, απαιτούν από τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα παραγωγής 2009 να είναι τόσο πράσινα, όσο αυτά που κινούνται με βενζίνη ή ακόμη και τα υβριδικά μοντέλα.
Η αναβίωση της χρήσης του ντίζελ ξεκινάει από την Ευρώπη, όπου οι ντιζελοκινητήρες κινούν τα πάντα, από μικροσκοπικά αυτοκίνητα μέχρι πολυτελή σεντάν.
Έκπληξη προκαλεί το γεγονός πως τα υβριδικά έχουν καταλάβει λιγότερο από το 1% της ευρωπαϊκής αγοράς.
Ωστόσο, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων παραδέχονται πως η διόρθωση της κακής φήμης του ντίζελ στις Η.Π.Α. παραμένει μια τεράστια πρόκληση.
Κυρίως επειδή καίνε λιγότερο καύσιμο, οι κινητήρες ντίζελ παράγουν ως και κατά ένα τρίτο λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από ό,τι τα μοντέλα που κινούνται με βενζίνη.
Το μειονέκτημα των ντιζελοκινητήρων ήταν τα υψηλά επίπεδα των οξειδίων του αζώτου που δημιουργούν την καπνιά και την καρκινογόνο αιθάλη.
Το νέο «πράσινο» ντίζελ έχει εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα θείου, οι ντιζελοκινητήρες το καίνε καθαρότερα και νέα συστήματα εξάτμισης περιορίζουν ακόμη περισσότερο τις εκπομπές.
Φίλτρα παγιδεύουν τα σωματίδια της καπνιάς, ενώ καταλύτες χρησιμοποιούν αμμωνία για να μετατρέψουν, στην εξάτμιση, τα οξείδια του αζώτου σε αβλαβές άζωτο και νερό.
«Υπάρχει εκεί μέσα ένας μικρός σταθμός χημικής επεξεργασίας, καθώς και πολύ εντυπωσιακή χημεία», λέει ο Τόμας Χίνμαν, αντιπρόεδρος, υπεύθυνος για τις τεχνολογίες ντίζελ στην εταιρεία Κόρνινγκ, από τους κορυφαίους προμηθευτές κεραμικών φίλτρων για ντιζελοκινητήρες.
Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι αυτοκίνητα που διαφημίζονται ως φιλικά για το περιβάλλον επικρίνονται ότι εκπέμπουν έως 56% περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα από ό,τι ισχυρίζονται οι κατασκευαστές τους.
Τρία μοντέλα, περιλαμβανομένου του υβριδικού Ηonda Civic, είχαν τόσο κακή επίδοση στις δοκιμές, ώστε οι οικολογικές προδιαγραφές διαψεύστηκαν.
Άλλα πέντε αυτοκίνητα- περιλαμβανομένου του Ρolo ΒlueΜotion της Volkswagen, το οποίο είχε χαιρετιστεί ως το πιο πράσινο αυτοκίνητο στη Βρετανία, όταν υποστηρίχθηκε πως εκπέμπει λιγότερο από 100 γρ. CΟ2 ανά χιλιόμετρο, δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν στις προδιαγραφές που έχουν ανακοινώσει οι κατασκευαστές τους.
Οι δοκιμές έγιναν από το περιοδικό «Αuto Εxpress», το οποίο κατηγόρησε τους κατασκευαστές ότι προσπαθούν να εξαργυρώσουν τις ανησυχίες της κοινής γνώμης για το περιβάλλον.
Ο Ντέιβιντ Τζόουνς, ο διευθυντής του περιοδικού, δήλωσε πως η ζήτηση αυτοκινήτων φιλικών προς το περιβάλλον αυξάνεται με ταχύ ρυθμό, όμως αποδεικνύεται πραγματικά δύσκολο για τους καταναλωτές να αποφασίσουν για το τι είναι «πραγματικά πράσινο».
Το υβριδικό Ηonda Civic, που θεωρείται ευρέως ως ένα από τα αυτοκίνητα με τις χαμηλότερες εκπομπές, είχε τη χειρότερη επίδοση στις δοκιμές.

Αντί να εκπέμπει 109 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, όπως αναφέρεται στις προδιαγραφές του κατασκευαστή, βρέθηκε να εκπέμπει 171 γρ./ χλμ.
Το δεύτερο αυτοκίνητο που απέδωσε πολύ κάτω των προδιαγραφών ήταν το Lexus GS450h.
Στη δοκιμή κατάφερε να διανύσει 11,3 χλμ. ανά λίτρο καυσίμου, αντί των 15,2 χλμ./ λίτρο, που αναφέρονταν στις προδιαγραφές.
Το τρίτο ήταν το Fabia Greenline της Skoda, το οποίο καταδικάστηκε επειδή οι εκπομπές του ήταν υψηλότερες από αυτές των δύο άλλων λιγότερο ογκωδών σούπερ μίνι, που χρησιμοποιούν τον ίδιο κινητήρα ντίζελ 1,4 λίτρου- το Ρolo ΒlueΜotion και το Ιbiza ΕCΟmotive της Seat.

2008

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πέραν των αναρτήσεων του blog, ρίξτε μία ματιά στη δεξιά στήλη. Περιέχονται Feeds από τα σημαντικότερα οικολογικά sites. Θα τα βρείτε ιδιαίτερα ενδιαφέροντα και ενημερωμένα. Ακόμα, μπορεί να μην γίνοται αναρτήσεις σε τακτική βάση, πλήν όμως, σε τακτά διαστήματα προστίθενται νέα links και feeds.